“Gated Content” er en populær og effektiv metode til leadgenerering, særligt på BtB markedet.
Gated Content er digtalt indhold, der præsenteres på en konverteringsoptimeret landingpage eller i en popup, hvor den besøgende “betaler” med sine kontaktdata og et samtykke for at få adgang til dit indhold.
Skal du have succes med denne form for leadgenerering, handler det i første omgang altså om at finde på noget indhold, som din målgruppe er så interesseret i, at de er villige til at give dig deres data og tilladelse til, at du må kontakte dem.
Mulighederne for indhold og form er uendelige – det kan f.eks. være et E-magasin, guides, webinarer, infografer eller et spændende E-mail kursus. Se flere eksempler her.
Hvor værdifuldt din målgruppe finder din idé er helt afgørende for, hvor stor succes du får med “Gated Content”. Det er ikke så nemt, som det har været – i dag er mange som bekendt ret nærige med deres kontaktdata, så indholdet skal med andre ord have en ret høj værdi for den besøgende, for at vi opnår gode resultater med denne metode.
Hvis din målgruppe består af flere målgrupper, kan du med fordel arbejde med såkaldt målgruppeslicing. Dvs. at du opdeler din målgruppe i mindre homogene grupper og herfra arbejder med flere salgstragte og flere typer indhold.
Nednefor er 10 hurtige ideer fra hoften til leadmagneter. Hvor stor succes du får med din leadmagnet afhænger af din evne til at ramme din målgruppe med noget, de finder værdifuldt. Jeg har arbejdet med at udvikle relevante leadmagneter de sidste 15 år og har efterhånden udviklet en god fornemmelse for, hvad der virker, og hvad der ikke gør.
Nøgleordet er ”relevans”. Jo mere relevant dit tilbud er for den, du gerne vil ramme, jo højere konvertering. Ganske enkelt.
Jeg giver dig gerne et bud på en magnet, der matcher din målgruppe. Kontakt mig og få et hurtigt bud. Jeg bygger naturligvis også gerne en landingpage med Gated Content til dig – og siden det nu er dig, så får du den til en flad pris. Kontakt mig og lad os snakke muligheder.
10 ideer til Gated Content
- E-magasin med opskrifter, guides eller artikler, indenfor områder, der har høj-interesse for din målgruppe. Det gælder i øvrigt selvfølgelig for alle nedenstående – altså at det skal være noget, din målgrupper er meget interesseret i.
- Infograf, dvs. en grafisk fremstilling af en proces eller andet.
- White Paper – dvs. en rapport, der giver læseren indblik i et bestemt område.
- Video-guide – giv adgang til særligt interessante videokurser, som kun kan ses med en kode.
- Webinar – tilbyd online live træning mod et samtykke.
- Email kursus – tilbyd en Email række indenfor et område, der interesserer din målgruppe. Læs mere her
- Tips & tricks oversigt – f.eks. 10 gode ideer til Gated Content …:-)
- Templates – giv adgang til værdifulde templates indenfor områder, der interesserer din målgruppe, f.eks. fødelsdagsinvitationer eller en ROI-beregnere i Excel. Bare for at nævne noget.
- Demo – f.eks. en uges gratis prøve af dit online program. Læs mere her
- Cases – relevante case samlinger kan give stor værdi, hvis matchet mellem cases og din målgruppe er stor.