Invitationer til events – såvel online som offline – er en evigt populær leadmagnet. Med god grund, for værdien er jo åbenlys, forudsat naturligvis, at emnet er interessant for din målgruppe.
Samtidig ligger der i eventets natur en række naturlige tiltrækningsmekanismer – vi vil gerne inviteres, være en del af en gruppe og helst ikke gå glip af noget. Disse mekanismer spiller vi på, når vi bruger eventet som lead-magnet, f.eks. ved at pakke det ind i VIP-rammer og slå på “få pladser” m.v.
Under Events ligger flere former, f.eks. online webinaret og det fysiske event.
Events er typisk en relativ ressourcekrævende aktivitet for jeres virksomhed, så du skal have en ret klar idé om, hvad du vil opnå og hvem din målgruppe er, før det er vej, jeg vil anbefale at gå. Men har du modsat et skarpt koncept, kan det vise sig at være uhyre effektivt.
Jeg har samlet et katalog af event-cases indenfor forskellige B2B brancher, som måske kan inspirere dig. Kontakt mig, så sender jeg det til dig.