En quiz er et fremragende værktøj til at tiltrække trafik og skabe engagement f.eks. på Facebook eller på dit website. Samtidig giver en quiz dig mulighed for at fortælle om dine produkter på en sjov og interaktiv måde.
Der findes mange former for quizzes – f.eks. kendskabsquizzen (ved du …) eller personlighedsquizzen (hvilken type er du …). Jeg skelner mellem udefra-ind-quizzer og indefra-ud-quizzer:
Hvad er en udefra-ind-quiz?
En udefra-ind quiz kan vi også kalde for en interesse-quiz. Den handler om din målgruppes interesser, f.eks. “Hvilken løbestil har du?”, hvis din målgruppe er løbere. Du skal bruge denne type quiz, hvis dit primære mål er at tiltrække relevant trafik.
Hvad er en indefra-ud-quiz?
En indefra-ud quiz har fokus på det, du sælger eller dit budskab. Denne form har typisk ikke samme tiltrækningskraft (selvfølgelig helt afhængig af, hvem du er) men kan være et godt værktøj, hvis du allerede har trafik og “bare” ønsker at aktivere dine brugere.
Du kan kombinere en quiz med opsamling af permissions til f.eks. dit nyhedsbrev, og du kan opfordre deltagerne til at dele resultatet og på den måde skabe yderligere trafik og engagement.
Din quiz kan publiceres på en fane under din Facebookside, direkte på jeres timeline, på jeres website eller på en dedikeret landingpage.
Kontakt mig, hvis du vil have en guide til, hvordan du selv bygger og konverteringsoptimerer en quiz. Jeg kan også bygge den for dig til en skarp pris. Kontakt mig for tilbud.