På LinkedIn kan du bruge ”Thought Leader annoncer” til at sponsorere dine ledere og medarbejderes opslag og dermed skabe øget kendskab og interaktion og bygge nye følgere.
Med disse såkaldte meningsdannerannoncer kan du altså supplere din brand kommunikation med personligt og troværdigt content.
Det er smart, da vi typisk hellere vil interagere med indhold, hvor afsenderen er en person fremfor en virksomhed.
Har du en mindre virksomhed og en velfungerende personlig profil, men mangler tid til at køre en selvstændig virksomhedsside på LinkedIn, kan du bruge “thought leader formatet” til at booste dine opslag og udvide din rækkevidde.
Lige nu kan du kun sponsorere indlæg fra egne medarbejdere, men rygtet siger, at det snart bliver muligt også at sponsorere andres, f.eks. dine kunders eller partneres opslag. Det åbner for nogle helt nye og meget spændende muligheder.
Krav for at kunne oprette Thought Leader-annoncer (januar 2024):
- Din virksomhed skal have en LinkedIn side.
- Din virksomhed skal have en tilknyttet annoncekonto.
- Medarbejderen skal have en offentlig profil.
- Medarbejderen skal have din virksomhed som arbejdsgiver.
- Medarbejderen skal godkende sponsorering af opslaget.
- Minimumbudget er 600 kr.
- Målet for kampagnen skal være brandbevidsthed eller engagement.
- Annonceformatet skal være billede eller video.
Hvis du vil teste denne annoncetype, kan du følge LinkedIn guiden her.
Jeg tester i øjeblikket forskellige varianter af denne type annoncer for et par kunder og deler meget gerne erfaringer med andre, der også tester annonceformatet. Kontakt Susanne